![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh1qGpYQ-idXBVuHs7_y6XYn8r9Hl0pIRKapqsa7NOche9DgeJtoywvppa5UQo70dKp9-OhOCH6a6oOblmynRd-eEJPwzmLu81-CDcdYqZoDZ3dzCSSYDxdfSgwckncFHs4qra8nA/s400/1-Puerta_America.jpg)
Hotel Puerta America مجموعه ی نایابی از اسم ها ست. اسم هایی که جهانی هستند و هرکدام در طرح و اثر صاحبانشان، نفوذ دارند وهمین امر می تواند برای جذب بسیاری از افراد حرفه ای و آشنا با معماری، به خوبی عمل کند و اعتباری دو چندان برای هتل بیافریند.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjPMpaAZe292YdPwGllv9JAxTLdX_24Bkx1sSZNRgx68atC9ljWnXgKBBcz-tHvKHUOQ6YDBv54_HQAj9HFPDEqRsseAQLXm0FVsyWFyiX9rc08CE8rY5NwEtCK7icrjHfS5A_i4Q/s400/hotel_puerta_america_jeannouvel_1.jpg)
طراح نمای خارجی: Jean Nouvel
در طراحی این هتل، 18 معمار و طراح مشهور حضور داشته اند، به عبارتی 18 تعریف جدید از واژه ی «هتل» را می توان در اینجا شاهد بود. ضاحا حدید، نورمن فاستر، ژان نوول، آراتا ایسوزاکی و ... افرادی جهانی اند چراکه در حرفه ی خود به فردیت رسیده اند و کار آنها امضا دارد. اما نکته ی مهم این است که این افراد، به نوبه ی خود، در جهت شکستن مرزبندی «نام» ها تلاش می کنند. اقلیم، عملکرد و استانداردهایی که به دنبال دارد، تاریخ و پیشینه ی محیط، محدوده هایی هستند که این معماران سعی دارند تا از سیطره ی آن فرا روند.
لابی :
همکف. طراح: John Pawson
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjHJbUb-3T2BSBEiIa0kgmU0fd7dULZWuBPb3RiradXmofJ_064rYRDEU_I2ZAQHEcVaIFw54aD0ezMZ9y1JZA81bZr8mVDd2ggoF2uPRjsC6Y4rs0CY8j36ppGmLVaCn-ZuuwAlg/s400/hotel_puerta_america_zahahadid_6.jpg)
طبقه ی اول. طراح: zaha hadid
طبقه ی چهارم. طراح: Plasma Studio
طبقه ی ششم. طراح: Marc Newson
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhhsSQ4Kv3ioRxiCiC39FbdMBtNqeClP5Y2NiQHD1FwRouacmlNNQu8oGLUsqr6_NzoZO_ffbvDZK87oPeR94jF5aabH1v9x3Ul3i56at3Fi1kGfMrddDdZ3uLFSCXdg_gNUuxBJg/s400/hotel_puerta_america_kathrynfindlay_1.jpg)
طبقه ی هشتم. طراح: Kathryn Findlay
« تکرار» در این هتل، امری ست که تنها برای «نام» فضاها ( لابی، اتاق، سوییت،...) رخ می دهد و هر طبقه، فرصتی ست برای زیستن در جهانی نو، مواجهه با نگاهی خاص و کسب تجربه ای جدید از فهم ترکیب رنگ و حجم.
راه رو :
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjN-sKwjVg-DZlypuOLy7LC6RIzLyQfJFAGxGS8QdZcNj3tobpdVIqJPfx2UqlotSxKYbtFlKqMWWyuLrmPKoZIjQ4274vgQvbZ93KIBNkfnzebH0J1rHqBQT2zL_7VmJtEvTEwlw/s400/hotel_puerta_america_normanfoster_1.jpg)
طبقه ی دوم. طراح: Norman Foster
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiyxluynNUIB-2ZyOnIFnSQY86UxvH-9FYMYokoV4UBt2qcyjzjkUBtQ-odDe1Zw8ckK52yi9LJ_9JxoGTm-LZCoNtagj1lyo_OWfvs6Fg7u49R7Db-IhSkN4CLaIv6iQ849BtTGQ/s400/12.jpg)
واژه ی هتل، واژه ی هویت را به دنبال خود می آورد. هتل، می تواند مجالی باشد برای به نمایش گذاشتن مدلی مینیاتوری از فرهنگ و معماری ویژه ی یک سرزمین و در نتیجه ایجاد آشنایی میان تازه وارد و سرزمین تازه یافته. اما در این نمونه، هویت، بسیار کمرنگ و دور، پشت پنجره های هتل جاری ست.
اتاق/ سوئیت:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjc-xFbdZKNbRjIHMm1BWUVEghw9nTaDmN56RYMhbIiDULHiOMknJ5Qc5LO2MT5wq5z3LS5Cv4uvMWO2R5FYyHtcX9iFY1qBUFBa56HnDBpluUJjkfitmIY4tMSZRvdmeuTwEN1DA/s400/hotel_puerta_america_zahahadid_5.jpg)
طبقه ی اول. طراح: zaha hadid
طبقه ی اول. طراح: zaha hadid
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj6oZ2xwMiTNv8_gMptOVI3SJlgaAJSfmYzjNc8oyVUt-fNdOgdsWdaJjFlqV6W1mSPD8QbPqx30hjXBYp_e-dk6VFgOgt-O9GFMaE6fs4PQ6pUXETOR66X-Uvy-nU6cy9WLSWIMg/s400/1292%2520Completion%2520RD%25206_small.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi-3iPVwAlNzjO_0CKm9fxInitHkksd0CzOKVtVG3rsUvBOvLsLJy-NGgzOqWM-Xfvgc_4DpMBlRa4jft4kEfx8xibanPNHauwporo9gz9xEHY3bGuBJE-Q58VYeC3NANw_yq1ZSg/s400/7-Bedroom.jpg)
طبقه ی دهم. طراح: Arata Isozaki
طبقه ی دوازدهم. طراح: Jean Nouvel
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEihyPFSvS2utdBBJPYcaojkpHiPtGYZpJ9L2AvbZAQ07iXQZtDVJM5mUAfqSPjgheElaYY44Eht6umnJQjwXSxSrZuYb_5_nsbEqJBwjySR8agNayWCJh4uE8BeC5Fxo9mQ475GyQ/s400/25_HPAM_JN_Bano2.jpg)
طبقه ی دوازدهم. طراح: Jean Nouvel
شخصیتی که برای این هتل تعریف شده، شخصیتی ست که در رگ هایش،« جهانی بودن»، به معنای واقعی، در جریان است و نبض آن هردم با آمد و شد مسافران از تمام نقاط دنیا، تندتر می زند. جا دادن جهانی ( جهان هایی؟) در دل شهر مادرید، کار ساده ای نیست، این هتل باید بافتی باشد که زوایایش با زوایای موزون و ناموزون بافت غنی شهری بخواند و به علاوه ، بر جاذبه های توریستی این شهر بتابد.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjduH4rhu9uY451F0GO5lJYLHAZn3wNxfNJMoTSnPzBtng8DRVqv-eRq_8KzhuY21YrdxQnqNJOLoCkcCEBhwG5TpjlLkjvgdL4IwwFfnN2MhfN1Hd6qLqgoFMQfq6fRorKdDC29A/s400/25_HPAM_TSParking%25201.jpg)
پارکینگ. طراح: Teresa Sapey
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjc4AZmFCcl606OVhZgAb38i-a6hgchOO0oCQiW8v1U_t0xvTXJf-q-gMohxpQVn_dSLhFAoOVT54udMPYdI_TiUdYD07eEQVJnGm97upln5KARrhrIuYF9Hyh5eLxDRuNqyv-vbg/s400/25_HPAM_TSParking%25204.jpg)
طبقه ی سیزدهم. طراح: Jean Nouvel
بار و رستوران «Lgrimas Negras». طراح:Christian Liaigre
بار و رستوران «Lgrimas Negras». طراح:Christian Liaigre
Marmo Bar . طراح:Marc Newson
Hotel Puerta America ، معیاری ست برای سنجش تفکر ملت اسپانیا. تفکری جدید و در عین حال قدردان و نگهدار پیشینه ی تاریخی، که به هنر، ادبیات و معماری این سرزمین غنا می بخشد.
آشنایی با هتل؟
۲ نظر:
salam . az in nemune o neveshtat estefade kardam , mamnun.
سلام، واقعاً یادداشت خوبی بود و از اینکه لینک هتل را هم ارائه فرمودید بسیار سپاسگزارم.
ارسال یک نظر