Fisher House دو مکعب ساده چوبی است. خطوطی که بی شکستگی، یکنواخت میان دو گوشه،حرکت کرده است، پنجره هایی که تا حد امکان نه خود را تعریف می کنند و نه فضای داخل خانه را، همه نشان از این دارد که معماری این بنا آمیخته به سادگی ست.
در این نمونه، معماری بیانگر هیچ چیز نیست و این خود بیانی جدید است. مکان،قلب طبیعت، جایی که از لحاظ بصری و احساسی، در آن حرف های بسیار وجود دارد، لویی کان را مجاب کرده تا سکوت را به عنوان موضوع صحبت با محیط پیرامونش برگزیند.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhLqw7XmGWxIMWmsh_zWnHXGjN4SPVWi1-82p0P0GZGkbJ6_0WSMAeqcA2z433JeB5l_3xyP2xtd3KoSEf3yN3-4vXRZI1pVSM2HTeX83jkPKFbSvwyC4lQ-YmHBPPpxfG9nD2YKQ/s320/1.jpg)
لویی کان با این سکوت به ستایش از طبیعت پرداخته و سعی می کند محتاطانه، میان بنا و محیط، پیوند ایجاد کند و این پیوند، در داخل کادرهای نامتعارف چوبی بزرگ و از طریق انعکاس تصویر درختان بر پنجره ها صورت می گیرد.
سکوت و خنثی گری، Fisher House را به مجموعه ای از سطوح تبدیل می کند،به مجموعه ای از تعابیر که طبیعت و معماری،در بطن آنها، خود را تعریف می کنند.
و شاید یکی از تعابیر این باشد: این مکعب چوبی، یک درخت است. یک تقلید ماهرانه از طبیعت. با ریشه های سنگی، تنه ی چوبی، منافذ شیشه ای و آوند هایی به نام انسان.
Louis I. Kahn
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر